Conèixer-me a mi mateix, conèixer els meus fills i portar 4 nens a Nova York sense perdre el cap. – Moderna senyora Darcy

El mes passat, Will i jo vam portar els nostres quatre fills (de 12, 10, 8 i 5 anys) a la ciutat de Nova York durant sis dies, només per diversió. Va ser la meva quarta vegada, la segona de Will i la primera dels nens.

Va ser increïble. (La conversa a casa meva aquests dies: estic a punt per tornar-hi. Jo també.)

Des que vam tornar, m’han indicat que Nova York no és una destinació òbvia per a una família de sis. Els amics han qualificat el nostre viatge de «valent» i «arriscat» i, de vegades, de «terridor». Mai se m’ha passat pel cap pensar-ho així. A Will i a mi ens encanta la ciutat, sabem què els agrada als nostres fills, ens va semblar molt bé. No seria una destinació fantàstica per a totes les famílies, però tenia molt sentit nosaltres.

La nostra experiència em va fer adonar-me de l’important que és la personalitat a l’hora de planificar un viatge: no només afecta la vostra destinació, sinó també el que feu quan hi arribeu.

1. Vam triar una ciutat d’alt impacte.
Els nostres fills estan molt interessats a Nova York per diversos motius, i ho han estat des que vam comprovar per primera vegada Aquest llibre de la biblioteca fa gairebé deu anys. Els fascina l’arquitectura, Central Park, el sistema de metro, l’Estàtua de la Llibertat. Estan obsessionats Tens un correu. En Will i jo vam anar al maig, només nosaltres dos, i quan vam arribar a casa vam seguir dient als nens quant voldríem que poguessin anar per ells mateixos (tot i que no teníem ni idea que hi aniríem tan aviat). Es morien de ganes de marxar.

2. Will i jo vam fer una prova.
Com he dit, Will i jo érem només allà. Aquell viatge va obrir el camí per a un viatge familiar reeixit. Vam explicar als nens tot el nostre viatge. Coneixíem el traçat de la ciutat i el lloc que volíem mostrar-los; crucialment, ja teníem el penjoll del sistema de transport públic. Farem un viatge de previsualització només per a adults abans de cada vacances en família? Definitivament no. Però segur que aquesta vegada va ajudar.

3. Vam ser molt deliberats sobre on ens vam allotjar.
Tenim diversos HSP joves a la nostra família, i molt bé podrien haver perdut el cap si ens haguéssim quedat a Times Square, amb les llums, els sons i la gent sense parar. Però no ho vam fer: vam passar la primera nit en un carrer residencial tranquil del Village, i la resta de la setmana en un carrer residencial de l’Upper West Side. No va ser una casualitat: sabíem que seria més la nostra velocitat que Midtown.

4. No hem fet gaires coses turístiques.
Quan planejàvem el viatge, vaig pensar que podríem fer coses turístiques tradicionals amb els nens: l’Empire State Building, el Top of the Rock, l’estàtua de la llibertat. Però el nostre primer dia complet allà vam fer un creuer per l’Estàtua de la Llibertat (no vam planejar amb prou antelació per anar a l’estàtua en si) i, tot i que als nens els va encantar, en Will i jo ens vam cansar per la molèstia de tot plegat. . Aconseguir les entrades va consumir molt de temps, les cues eren llargues, estàvem dempeus durant molts anys; simplement no va valer la pena.

Després d’això, vam reconsiderar les grans atraccions de la nostra llista. No ens preocupàvem de maximitzar el nostre temps a la ciutat o als llocs individuals. Ens vam plantejar anar a mitja dotzena de museus, però només vam anar a dos: el Museu d’Art Modern, que els nens toleraven, i el Museu Americà d’Història Natural, que adoraven. (L’hem visitat dues vegades.)

5. Hem anat al ritme dels nostres fills.
No vam caminar tan lluny, ni tan ràpid, com hauríem si aquest hagués estat un viatge només per a adults. No només perquè tenen les cames més curtes, sinó perquè alguns necessiten més temps que nosaltres per deixar que les noves experiències s’enfonsin.

6. Vam menjar, i vam menjar, i vam menjar.
Quan vam llogar el nostre apartament (amb cuina!), em va emocionar que estigués a tres illes d’un Whole Foods: m’esperava que dinaríem en algun, fent dinars econòmics i potser alguns sopars. Mai vaig entrar a la botiga de queviures: els nostres fills estaven molt més entusiasmats per provar coses noves, inclòs el menjar, del que havíem previst. (A més, vam estar en marxa tot el dia.)

Als meus fills els va encantar tastar allò que no podíem aconseguir a casa i les llaminadures especials que vam rebre perquè estàvem a la ciutat. Van provar cuina sard, índia, turca, coreana, japonesa, de l’Orient Mitjà i italiana i, tot i que solen ser menjadores bastant aventurers, no em podia creure quant estaven disposats a provar. Vam tenir babka, cannoli i galetes increïbles. I Will i jo vam prendre molt de cafè, tastant vell (ampolla blava) i nou (cafè de bedoll).

7. Hem posat èmfasi en la diversió de només ser-hi.
Els vam dir per endavant que la millor part de Nova York era només estar-hi, caminar o relaxar-se als parcs, experimentar la ciutat. Una mica per a la nostra sorpresa, van acceptar.

Un parell de consideracions més importants:

8. No hem hagut de canviar de fus horari.
No ho vam tenir en compte quan vam planificar el nostre viatge, però va ser fabulós mantenir-se a la zona horària. Això sempre ens fa pensar quan fem viatges molt més curts, com ara Chicago, Nashville o el nostre viatge anual a la platja.

9. El nostre fill petit té 5 anys.
Aquest hauria estat un viatge totalment diferent si encara tinguéssim un nen de dos anys. Dubto que ho tinguéssim presa aquest viatge si encara teníem un nen de dos anys. Silas és prou gran com per caminar bastant lluny tot sol, i prou jove com per poder portar-lo quan es cansés. Els tres grans van ser campions de la caminada.

Va ser un viatge perfecte? De cap manera, aquestes són vides reals que estem vivint, i he dit que tenim quatre fills? (A més, acostumo a posar-me molt, molt irritable quan tinc gana. Ejem.) Vam tenir una crisi d’un nen assedegat (no el nen que esperàvem) durant una bonica passejada per Riverside Park. El nostre petit es va enfuriar (això podria dir-ho suaument) una estona quan vam sortir de la botiga Lego del Rockefeller Center sense comprar res. En Will i jo estàvem molt emocionats de llogar-nos totes les bicicletes a Central Park i les meves noies odiat això. En un bonic dissabte al matí, els carrils bici estaven massa concorreguts per a la seva comoditat, un problema que no vam poder preveure.

M’encantaria escoltar els vostres pensaments i experiències amb personalitat i viatges als comentaris. Com influeix la vostra personalitat, i la dels vostres companys, on trieu anar i què trieu fer quan hi arribeu?

PD: Fer la vostra destinació, la guia del satisficer a Nova York i definir «bo».

PPS Vaig escriure un llibre sobre la personalitat! En Llegir persones: com veure el món a través de la lent de la personalitat ho canvia tot, T’explico 7 marcs diferents, t’explico els conceptes bàsics d’una manera que puguis entendre realment, comparteixo històries personals sobre com el que vaig aprendre va marcar la diferència en la meva vida i t’ensenyaré com també podria marcar la diferència en la teva.